11 Aralık 2014

Ev Perisi lokumu...;) ♥

Malzemeler;

*3 su bardağı süt
*1 su bardağı krema
*1 su bardağı süt tozu
*8 yemek kaşığı irmik
*1 yemek kaşığı tuzsuz tereyağı yahut margarin
*1 su bardağı hindistan cevizi ( ben burada tazesini kullanıyorum)
*6 yemek kaşığı toz şeker

Hazırlanışı; Derince bir tencere alıyoruz; içine sütümüzü, kremamızı, süt tozumuzu, irmiğimizi, hindistan cevizimizi , şekerimizi koyup bir güzel pişiriyoruz. Ocaktan inmesine yakın yağımızı ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Pişen koyu muhallebi kıvamındaki malzememizi soğuması için bir kenara alıyoruz. Soğuduktan sonra elimizle top şekli verip içine çeşitli drajeler yerleştiriyoruz ( ben tarçınlı, balkabaklı ve vişneli drajeler kullandım ) sonrasında dinlenmesi ve güzelleşmesi için buzdolabına yolculuyoruz...

Soğuyan ve lezzetleşen ev perisi lokumlarımızı sevdiklerimizle paylaşılmak üzere ikram ediyoruz...

Afiyet olsun...♥

Farketmez ki gözlerinin rengi... ister denizi hatırlatsın, ister geceyi...

Bir sevgi dolu bakmayı bilmeli insanın gözleri...

Birde hep gülmeli gözbebekleri... ♥

Tebessüm dolu bir gün diliyorum...

Muhabbetle... ♥ ♥ ♥




1 yorum:

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com